- Vadovų kompetencijos. Kas pasikeitė pandemijos metu? - Kompetencijos – tai individualios žinios, gebėjimai, įgūdžiai, požiūris, emocijos, kurių reikia skirtingose pozicijose dirbantiems darbuotojams tam, kad būtų pasiekti jiems keliami tikslai. HR specialistams sukurtas SHRM kompetencijų modelis, kurį sudaro 9 pagrindinės kompetencijos: · HR žinios (Human Resource Expertise) · Santykių valdymas (Relationship Management) · Konsultavimas (Consultation) · Lyderystė (Leadership and Navigation) · Komunikavimas (Communication) … Toliau skaityti "Vadovų kompetencijos. Kas pasikeitė pandemijos metu?"
- Empatija svarbi verslui - Mes skirtingai suvokiame mus supantį pasaulį. Šis supratimas turėtų mus lydėti bendraujant ir stengiantis suprasti kitus. Tai galioja ir darbinėje aplinkoje, kur turėtume vienas su kitu bendrauti oriai ir pagarbiai. Empatija gali įtakoti mūsų elgesį, jį keisti tiek asmeniniame gyvenime, tiek darbe. [T.Robbins] Empatija svarbi verslui 92 procentai įmonių vadovų savo organizaciją apibūdina kaip empatišką. … Toliau skaityti "Empatija svarbi verslui"
- Darbuotojų atranka didina darbuotojų įsitraukimą - Darbuotojų įsitraukimas. Kas yra svarbiausia? Paskelbtame Employee Engagement Report 2019, kurį kasmet atlieka The Predictive Index, darbuotojai vertino temas keturiose kategorijose: darbas, vadovai, žmonės, organizacija. Organizacija turi daugiausiai įtakos darbuotojų įsitraukimui, nes iš TOP-10 svarbiausių darbuotojams kriterijų devyni yra būtent šioje kategorijoje. Geriausiai vertinamas darbas ir žmonės Respondentai kiekvieną jiems pateiktą kriterijų įvertino 1-5 balų … Toliau skaityti "Darbuotojų atranka didina darbuotojų įsitraukimą"
- Pasitikėjimo atmosfera koučinge ir sprendimų priėmimas - Koučingo paslaugų rinka visame pasaulyje sparčiai auga. Pagal ICF pateikiamus duomenis, didėja koučingo profesionalų skaičius, taip pat daugėja koučingo specialistų asociacijų ir organizacijų. Augant rinkai, didėja tiek tyrimų skaičius, tiek ir gylis. Pasitikėjimo atmosfera – vienas iš tikslų, kurių siekia lyderiai ir koučeriai norėdami geresnio ryšio su klientu. Tai nėra lengvai ir greitai pasiekiama. Forbes … Toliau skaityti "Pasitikėjimo atmosfera koučinge ir sprendimų priėmimas"
- Jeigu keičiate organizacijos kultūrą, pradėkite nuo HR - Esminė priežastis, kodėl verta kurti stiprią organizacijos kultūrą, yra ta, jog stipri kultūra pozityviai koreliuoja su verslo rezultatais. Kokių pokyčių imtis, kad pozityvūs rezultatai išliktų ilgam? Vienas iš pagrindinių įmonės kultūros kūrėjų ir palaikytojų yra įmonės Personalo padalinys. Personalo paieškos ir atrankos procesas, naujokų programos, darbuotojų vertinimas, metiniai pokalbiai, atlygis, atitinkantis įmonės vertybes ir mokymai … Toliau skaityti "Jeigu keičiate organizacijos kultūrą, pradėkite nuo HR"
- Meditacijos praktikų nauda ir prasmės paieškos - Didžiausio visuomenės susidomėjimo Vakaruose sulaukė bei daugiausiai mokslinių tyrimų buvo atlikta su sąmoningumo meditacija susijusiomis praktikomis, kurios siekia budizmo ištakas. Tokie verslai kaip „Google“, „Goldman Sachs“ yra pamišę dėl našumo bei kūrybingumo skatinimo, todėl bando sukurti kuo geresnes sąlygas savo darbuotojams, įskaitant ir galimybę medituoti biure. [Wiki] Galima išskirti dvi meditacijų rūšis – koncentracijos meditaciją … Toliau skaityti "Meditacijos praktikų nauda ir prasmės paieškos"
- Kaip smulkiam ir vidutiniam verslui sukurti HR padalinį? - Forbes Coaches Council specialistai dalinasi patirtimi ir patarimais kaip smulkiam ir vidutiniam verslui sukurti HR padalinį. Žemiau 6 patarimai, kaip sukurti HR padalinį, į kuriuos verta atsižvelgti. Vertybės Aiškiai suformuluotos įmonės vertybės – pirmas žingsnis nuo kurio maža įmonė turėtų pradėti kurti personalo politiką ar personalo padalinį įmonėje. Tik įsitikinus, kad skirta pakankamai laiko išgryninti … Toliau skaityti "Kaip smulkiam ir vidutiniam verslui sukurti HR padalinį?"
- Paneigti mitai apie tūkstantmečio kartą. Ir visgi, kaip juos išlaikyti? - Dauguma tyrėjų teigia, kad tūkstantmečio karta gimė 1980 – 1996 metais. Visgi, Pew Research Center pateikia kitus skaičius ir nurodo Y kartos gimimo datas nuo 1977 iki 1992 metų. Remiantis šio patikimo šaltinio skaičiavimu, šių dienų keturiasdešimtmečiai priklauso Y kartai. [Medium] The Economist skelbia, kad verslas turėtų atsargiai žiūrėti į viešai girdimus abejotinus apibendrinimus apie … Toliau skaityti "Paneigti mitai apie tūkstantmečio kartą. Ir visgi, kaip juos išlaikyti?"
- Kaip vadovams ir darbuotojams atpažinti perdegimą darbe - Perdegimas darbe nėra reta būsena. Jis pasireiškia netgi trisdešimties nesulaukusiems tūkstantmečio kartos atstovams. Perdegimas – ilgalaikio emocinio ir tarpasmeninio streso darbe pasekmė [Maslach et al., 2001]. Jis neigiamai įtakoja darbuotojų įsitraukimą ir darbo efektyvumą. Ilgalaikį stresą ir perdegimą sukelia dažnai pasikartojančios situacijos, kai keliami reikalavimai viršija galimybes, trūksta palaikymo ir grįžtamojo ryšio. Susiduriama su vertybių … Toliau skaityti "Kaip vadovams ir darbuotojams atpažinti perdegimą darbe"
- Mokymasis darbo vietoje. Kaip organizacijoje sukurti mokymosi kultūrą? - Šiuolaikinėse organizacijose pokyčiai vyksta greičiau nei kada nors anksčiau. Didžioji dalis besimokančių vaikų dirbs darbus, kurių dar nėra. Kompetencijų atnaujinimas ir žinių tobulinimas tampa kaip niekada svarbūs. Minkštieji įgūdžiai, reikalingi komunikacijai, problemų sprendimui, bendradarbiavimui ir organizavimui, tampa didžiausiu 2018 metų prioritetu ugdant talentus. Artimoje ateityje darbuotojai daugiau laiko skirs darbams, kurių negali atlikti mašinos. Darbas … Toliau skaityti "Mokymasis darbo vietoje. Kaip organizacijoje sukurti mokymosi kultūrą?"
- ICF Koučingo profesionalų pasiūlymas planuojantiems karjerą ar keičiantiems veiklą - Šis pasiūlymas Jums, jeigu: Planuojate pokyčius savo karjeroje, veikloje Siekiate profesinio ar asmeninio tobulėjimo Norite pradėti savo verslą ar kitą savarankišką veiklą Ieškote būdo saugiai pakeisti Jus netenkinančią situaciją Norite susipažinti su koučingu ir praktiškai jį išbandyti. Kaip vyksta? Koučingo sesija – tai 30 – 60 min. pokalbis (online ar susitikimo metu). Klientas turi klausimą … Toliau skaityti "ICF Koučingo profesionalų pasiūlymas planuojantiems karjerą ar keičiantiems veiklą"
- Darbo rinkos tendencijos ir praktikos - Be abejonės, tinkamų darbuotojų paieška, pritraukimas ir talentų išlaikymas išlieka viena svarbiausių darbo rinkos tendencijų. Didžiausi rinkos dalyviai konkuruoja dėl tų pačių specialistų ir aukščiausio lygio darbuotojų. Svarbiausios darbuotojų kompetencijos Vis daugiau įmonių ieško plataus profilio darbuotojų. Iš personalo specialistų tikimasi verslo procesų supratimo, iš marketingo specialistų – IT žinių. Iš darbuotojų tikimasi nestandartinių sprendimų, … Toliau skaityti "Darbo rinkos tendencijos ir praktikos"
- Kaip sukurti gerą LinkedIn profilį? - LinkedIn svarba darbo rinkoje didelė. Verta detaliau pasidomėti, kaip sukurti gerą LinkedIn profilį, kuris padėtų jums darbo paieškose. 1. Profilio nuotrauka Jūsų profilio nuotrauka ir pirmieji matomi sakiniai nulems, ar personalo paieškos ir atrankos specialistai susidomės jūsų CV. Nuotraukoje jūs turite atrodyti profesionaliai. Asmenukės ar atostogų nuotraukos tikrai netiks. Paprastas būdas įsivertinti profilio nuotrauką – … Toliau skaityti "Kaip sukurti gerą LinkedIn profilį?"
- LinkedIn: 2018 metų HR tendencijos - Global Recruiting Trends ataskaitoje LinkedIn pristatė pagrindines personalo paieškos ir atrankos srities tendencijas. Didžiausi 2018 metų iššūkiai ir tendencijos yra šie: Darbuotojų įvairovės valdymas, Darbo pokalbio naujovės, Duomenys, Dirbtinis intelektas. Įvairovė yra svarbiausia Tyrime dalyvavo apie 9000 personalo specialistų ir vadovų iš 38 valstybių. Dauguma iš jų teigia, kad atrankų procese ypatingai svarbią vietą skiria … Toliau skaityti "LinkedIn: 2018 metų HR tendencijos"
- Kandidatų patirtis atrankų metu - Vis daugiau kalbama apie kandidatų patirtį atrankų metu. Kodėl tai svarbu? Virgin Media kandidatų patirtis Virgin Media kompanija analizavo, kiek jiems kainuoja bloga kandidatų patirtis. Ištyrę vieną konkretų atvejį, kai kandidatė vardu Luiza, buvo pakviesta į darbo pokalbį Virgin Media. Jos kvalifikacija buvo itin žema ir ji nesitikėjo būti pakviesta į puikia reputacija garsėjančios kompanijos darbo … Toliau skaityti "Kandidatų patirtis atrankų metu"
- Didžiausios atrankos klaidos ir 6 būdai jas ištaisyti - Nerealūs lūkesčiai Formuluojant reikalavimus kandidatams, įmonės ne visada realiai įvertina situaciją rinkoje, savo, kaip darbdavio patrauklumą ir kitus svarbius kriterijus. Skaitant darbo skelbimus nustebina keliamų reikalavimų sąrašas, kai kompetencijų, specifinių programų išmanymo, asmeninių savybių lūkesčiai gerokai prasilenkia su įmonės reputacija ir siūlomu atlygiu. Nerealūs įmonių lūkesčiai – didžiausia personalo atrankos klaida. Tenka matyti ilgai neišimamus … Toliau skaityti "Didžiausios atrankos klaidos ir 6 būdai jas ištaisyti"
- Kodėl organizacijos kultūra ir tikslas yra svarbūs verslui? - Vienas iš Airbnb įkūrėjų Brian Chesky didžiausio kompanijos investuotojo Peter Thiel paklausė patarimo. Koks būtų tas vienintelis, svarbiausias patarimas, kurį mums duotumėt? Atsakymas iš žmogaus, investavusio į verslą 150 mln. USD, buvo netikėtas: „Nesusimaukite su kultūra“. Organizacijų kultūra ir tikslas yra sėkmei svarbūs kriterijai, apie kuriuos įmonės pamiršta. Kodėl organizacijų kultūra ir tikslas yra svarbūs … Toliau skaityti "Kodėl organizacijos kultūra ir tikslas yra svarbūs verslui?"
- Savęs pažinimas ir grįžtamojo ryšio svarba - “Daugumai žmonių atrodo, kad jie žino savo stipriąsias puses. Dažniausiai jie klysta. Dar dažniau žmonėms atrodo, kad jie žino savo silpnąsias puses, bet ir čia jie dažniausiai klysta” – ši žymi citata priklauso Peter F. Drucker. 4 priežastys, kodėl verta žinoti savo stipriąsias puses Įsitraukimas. Darbuotojai, savo stipriąsias savybes pritaikantys darbe, yra 6 kartus daugiau įsitraukę … Toliau skaityti "Savęs pažinimas ir grįžtamojo ryšio svarba"
- Praktiniai patarimai kaip pasiruoši darbo pokalbiui per Skype - Video pradėjome žiūrėti kaip niekada daug. Socialiniai tinklai lūžta nuo video filmukų gausos. Personalo paieškos ir atrankos srityje darbo pokalbiai video formatu, naudojant Skype, irgi ne naujiena. Kaip pasiruošti darbo pokalbiui per Skype? Ką reikia žinoti darbo pokalbio per Skype metu? Kaip pasiruošti darbo pokalbiui per Skype? Jūs ir tik jūs esate atsakingi už vaizdus … Toliau skaityti "Praktiniai patarimai kaip pasiruoši darbo pokalbiui per Skype"
- Kaip parašyti gerą CV ir būti pakviestam į darbo pokalbį? - Daugumai žmonių sunku parašyti gerą gyvenimo aprašymą. Tiek turintiems darbo patirties, tiek besiruošiantiems pirmajam pokalbiui dėl darbo. Kaip parašyti gerą gyvenimo aprašymą, kuris garantuotų, kad būsite pakviesti į darbo pokalbį? Dažniausiai personalo atrankos specialistai ieško labai specifinės informacijos ir perskaito tik pirmą trečdalį jūsų atsiųsto CV. Jeigu per pirmąsias 5-20 sekundžių nesudominate skaitančiojo, jūsų šansai … Toliau skaityti "Kaip parašyti gerą CV ir būti pakviestam į darbo pokalbį?"
- Ką headhunteriai tikisi sužinoti apie jus pokalbio dėl darbo metu? - Interviu metu headhunteriai tikisi sužinoti keletą esminių bruožų apie kandidatą, kuriuos labiausiai vertina darbdaviai. Ekspertinės sritys Dažnai skirtingų kandidatų gyvenimo aprašymuose nurodyti pozicijų pavadinimai skamba panašiai. Kaip išsiskirti? Pradėkite nuo savo paskutinių pareigų atsakomybių ir sudėkite jas pagal prioritetus. Didžiausią vertę darbdaviui kuriančias sritis nurodykite pirmiausia. Išskirkite projektus ir pasiekimus, kur pasiekėte reikšmingiausių rezultatų. Tai … Toliau skaityti "Ką headhunteriai tikisi sužinoti apie jus pokalbio dėl darbo metu?"
- Kaip suprasti, kad švaistote savo talentą? - Tobulame pasaulyje mes visi aiškiai žinotume savo stipriąsias puses, sugebėjimus ir talentus. Tėvai, mokytojai, mus supanti aplinka mums padėtų juos suprasti iki ateinant į darbo rinką. Deja, realiame gyvenime mes ne visi aiškiai žinome ir suvokiame savo pačių talentus ir stipriąsias puses. Kokie požymiai rodo, kad jūs švaistote savo talentą? (Jeffcaliguire.com) Kiekvienam talentui vystytis reikalinga … Toliau skaityti "Kaip suprasti, kad švaistote savo talentą?"
- Kaip darbo pokalbių metu atsijoti netinkamus kandidatus? - Vadovai praleidžia apie 20 proc. savo darbo laiko arba vieną dieną per savaitę dirbdami su neefektyviai dirbančiais, nekompetetingais darbuotojais. Pagal atliktus skaičiavimus, atrankos kriterijų neatitinkantis darbuotojas kainuoja iki 30 proc. jo pirmų metų pajamų. Taigi, akivaizdu, kad netinkamas darbuotojas įmonei kainuoja. Kaip išvengti netinkamų kandidatų? Pirmiausia svarbu įvertinti kandidato atitikimą įmonės kultūrai. Įžymi P. Drukerio … Toliau skaityti "Kaip darbo pokalbių metu atsijoti netinkamus kandidatus?"
- Naujos tendencijos 2017 metais personalo paieškos ir atrankos srityje - Kokios naujos tendencijos 2017 metais personalo paieškos ir atrankos srityje? Darbdavio reputacija Patyrę specialistai, prieš pateikdami savo CV laisvai darbo pozicijai ar prieš sutikdami priimti darbo pasiūlymą, būtinai ieškos visos viešai prieinamos informacijos apie potencialų darbdavį. Abi pusės atliks namų darbus rinkdamos informaciją ir tikrindamos kultūrinį atitikimą. Darbdavio reputacija (angl.: Employer brand) taps vienu iš … Toliau skaityti "Naujos tendencijos 2017 metais personalo paieškos ir atrankos srityje"
- Savanorystė – nauda bendruomenei ir karjerai - Savanorystė asocijuojasi su pagalba pažeidžiamiems bendruomenės nariams ir, žinoma, gerais darbais. Be akivaizdžios naudos bendruomenei, susipažįstama su naujais žmonėmis, kuriuos vienija panašūs interesai ar vertybės. Kaip savanorystė gali sietis su profesiniu tobulėjimu ir profesiniais tikslais? Jausmas, kad esi svarbi ir naudinga bendruomenės dalis, pasitenkinimas atliktais darbais ir, dažnai, akivaizdžiai matomais rezultatais, naudingas turimų įgūdžių ar kompetencijų … Toliau skaityti "Savanorystė – nauda bendruomenei ir karjerai"
- 2016-ieji buvo išskirtiniai metai HR Guide - Toliau tvirtėja HR Guide pozicijos, dirbame su tarptautinėmis užklausomis ir klientais, Inssystem, Carhhure. Dar labiau sutvirtinome savo pozicijas dirbdami su SVV lietuviško ir užsienio kapitalo įmonėmis ir įmonėmis – savo rinkos lyderiais. 2017 metais esame užsibrėžę tęsti savo pasiekimus. Praeitin nuėję 2016-ieji buvo išskirtiniai metai HR Guide HR Guide gyvuoja jau 5 metus (2011 – … Toliau skaityti "2016-ieji buvo išskirtiniai metai HR Guide"
- Ko nori Y kartos darbuotojai? - X kartai sunku suprasti, ko nori Y kartos darbuotojai. Motyvuoti, išlaikyti ir nukreipti jaunuosius komandos narius, kai kartos kalba skirtingų argumentų kalbomis, yra nemažas iššūkis X kartos vadovams. Kaip vadovams sudominti ir išlaikyti ambicingus darbuotojus? Ar tikrai darbdaviai ir darbuotojai yra skirtingų kartų atstovai? Kas yra Y karta? Skirtinguose šaltiniuose kartų gimimo metai nurodomi skirtingai. … Toliau skaityti "Ko nori Y kartos darbuotojai?"
- Didžiojo penketo asmenybės modelis. Kurie asmenybės bruožai svarbiausi darbdaviams? - Kai didžioji dauguma darbdavių vertina kandidatų patirtį ir sugebėjimus, vis daugiau įmonių analizuoja asmenybės bruožus, vertindami kandidatų atitikimą siūlomai pozicijai. Didžiojo penketo asmenybės modelis Kiekvieną dieną žmogus priima sprendimus, sprendžia problemas ir daro tai dažnai jam įprastu būdu. Vieni mėgstame konkretumą, aiškumą ir tvarką, kiti – originalumą bei laisvę naujoms idėjoms. Kognityvinis stilius psichologijoje apibrėžiamas … Toliau skaityti "Didžiojo penketo asmenybės modelis. Kurie asmenybės bruožai svarbiausi darbdaviams? "
- Proaktyvūs darbuotojų paieškos metodai, kuriuos naudoja šiuolaikiški darbdaviai - Ar buvote situacijoje, kai laisvai pozicijai niekaip negalėjote rasti kvalifikuoto kandidato? Kartais personalo paieškoms išnaudojame visas įmanomas galimybes, bet norimo rezultato nesulaukiame. Šiame straipsnyje pristatysime proaktyvios darbuotojų paieškos naudą ir metodus, kurie padės pritraukti tinkamus darbuotojus dar iki jums apie juos pagalvojant. Darbuotojų rekomendacijos Jūsų esami darbuotojai – jūsų įmonės balsas, skleidžiantis žinią apie jūsų … Toliau skaityti "Proaktyvūs darbuotojų paieškos metodai, kuriuos naudoja šiuolaikiški darbdaviai"
- LinkedIn – personalo paieškos ateitis? - Augantis socialinių tinklų vartotojų skaičius paverčia mūsų naršymą internete ne tik maloniu laisvalaikiu, bet ir vis svarbesne priemone informacijos paieškai ir sklaidai. Ar profesionalus vienijantis socialinis tinklas LinkedIn – personalo paieškos ateitis? Kokios personalo paieškos per LinkedIn tendencijos? LinkedIn tendencijos Skandinavijoje Skandinavijos šalyse LinkedIn įsikūrė 2011 m. Stokholme. Skandinavijos padalinio vadovo Ariel Eckstein teigimu, šis … Toliau skaityti "LinkedIn – personalo paieškos ateitis?"