Ar buvote situacijoje, kai laisvai pozicijai niekaip negalėjote rasti kvalifikuoto kandidato? Kartais personalo paieškoms išnaudojame visas įmanomas galimybes, bet norimo rezultato nesulaukiame. Šiame straipsnyje pristatysime proaktyvios darbuotojų paieškos naudą ir metodus, kurie padės pritraukti tinkamus darbuotojus dar iki jums apie juos pagalvojant.
Darbuotojų rekomendacijos
Jūsų esami darbuotojai – jūsų įmonės balsas, skleidžiantis žinią apie jūsų kompaniją, teigia Steve Kessler iš bristolassoc.com. Darbuotojai, besidalinantys vidinių įmonės renginių ar švenčių įspūdžiais facebook’e, geri ambasadoriai, kuriantys patrauklaus darbdavio reputaciją. Laimingi įmonės darbuotojai – viena geriausių rekomendacijų apie darbdavį. Aktyvus įmonės dalyvavimas socialiniuose tinkluose – puiki priemonė pasidžiaugti gera darbo atmosfera ir laimingais darbuotojais. Dalindamiesi informacija internete, padedate potencialiems kandidatams daugiau sužinoti apie įmonės kultūrą ir požūrį į darbuotojus.
Talentų srautas
Talentų srautas – tai nuolatinis darbas palaikant, užmezgant ir plėtojant kontaktus su visais įmanomais specialistais, talentais ir ekspertais. Personalo atrankos specialistai nuolatos palaiko ryšį su nemažu kiekiu galimų kandidatų. Ar kontaktai kada nors pretenduos į jūsų laisvas pozicijas? Nežinia, bet kuo didesnį talent srautą užtikrinsite, tuo didesnės bus jūsų galimybės rinktis.
Dalyvavimas renginiuose
Dalyvavimas verslo renginiuose – viena iš svarbių priemonių plečiant kontaktų bazę. Personalo specialistams – puiki priemonė susipažinti su specifinių sričių ekspertais ir potencialiais kandidatais. Nors ir kasdien skaitote CV, kalbate telefonu ar sekate LinkedIn, visgi tai neatstos gyvo bendravimo susitikimų metu. Dalyvavimas renginiuose, seminaruose, konferencijose – svarbi personalo paieškos dalis. Dar geriau būsite matomas, jeigu dalyvausite ne tik svečio teisėmis, bet ir skaitysite pranešimus ir būsite matomas talentams.
Rekomendacijos
Rekomendacijos – personal paieškos metodas, taupantis jūsų laiką, pinigus ir – svarbiausia – labiau patikimas nei darbo skelbimai internete. Rekomenduojama tik tokiu atveju, jeigu esi tikras, kad kandidatas yra stiprus ir pristatydamas naują žmogų nesusigadinsi savo reputacijos. Tuo pačiu rekomenduojantis asmuo jau suteikia jums kandidato charakteristikos santrauką pristatydamas jį. Paskatinkite savo darbuotojus rekomenduoti stiprius žmones, netgi jeigu neturite konkretaus darbo pasiūlymo.
Socialiniai tinklai
Socialiai tinklai dažnai būna nepakankamai išnaudojami personalo paieškai. Skebiant apie laisvas pozicijas tradiciniais būdais, pagalvokite apie įtraukiančio, įdomaus turinio sukūrimą socialiniuose tinkluose. Tradiciškai įmonės skelbia apie laisvas pozicijas savo svetainėse. Parodykite kompanijos darbuotojų gyvenimą įmonės viduje, plėskite sekėjų ratą už svetainės ribų.
Atnaujinkite įmonės svetainę
Tikėtina, kad radęs sudominusį darbo skelbimą, potencialus kandidatas ieškos daugiau informacijos apie jūsų įmonę ir keliaus tikrinti internetinės svetainės. Pasirūpinkite, kad jis susidarytų įspūdį, kuris atitinka jūsų kompanijos vertybes ir požiūrį į darbuotoją.
Įmonės patrauklumas praktikoje
“Praktikoje įmonės veikiau investuoja į socialines veiklas nei į savo, kaip darbdavio, įvaizdį. Pavyzdžiui, nuperka stalo futbolą visai nesusimąstydami, ar to tikrai reikia darbuotojams. Todėl norint veikti kryptingai, pirmiausia patartina išsikelti sau klausimą, kodėl darbuotojai nori dirbti pas jus? Koks darbuotojams buvo pirmas įspūdis, tik pradėjus dirbti kompanijoje?
Žinant stipriąsias puses, galėsite jas pabrėžti ir siekiant pritraukti naujus darbuotojus. Šie atsakymai ir orientavimasis į juos padės kurti patrauklų įvaizdį, kryptingai planuoti ir investuoti į tam tikras su įvaizdžiu susijusias veiklas – nuo dalyvavimo viešuosiuose renginiuose iki, galbūt, išskirtinių mokslinių eksperimentinių veiklų. Jeigu kompanija neturės patrauklaus darbdavio įvaizdžio – retas talentas norės čia dirbti.” – teigia Jurgita Lemešiūtė-Frejienė, personalo atrankos įmonės „People Link“ vadovaujančioji partnerė ir vyr. Konsultantė “Verslo žinių” straipsnyje.
Daugėja vaikų darželių įmonėse
Pastaruoju metu pastebimas tiek įmonių, kurios ieško netradicinių būdų, kaip pritraukti kandidatus ir išlaikyti juos organizacijose, tiek biurų patalpas nuomojančių atstovų susidomėjimas nedidelių vaikų darželių įsteigimu, nes tai tampa vienu iš veiksnių, dėl kurių darbuotojai renkasi darbą vienoje ar kitoje įmonėje. [šaltinis: cvbankas.lt straipsnis]
Jeigu tradiciniai metodai ne visuomet duoda laukiamų rezultatų, galbūt atėjo metas išbandyti naujus. Proaktyvi kandidatų paieška užtikrins didesnį domėjimąsi jūsų kompanija ir pagerins jūsų kaip darbdavio reputaciją. O didesnės galimybės rinktis visuomet yra gerai.
[foto: talent.linkedin.com]