Kandidatų patirtis atrankų metu

Vis daugiau kalbama apie kandidatų patirtį atrankų metu. Kodėl tai svarbu?

Virgin Media kandidatų patirtis

Virgin Media kompanija analizavo, kiek jiems kainuoja bloga kandidatų patirtis. Ištyrę vieną konkretų atvejį, kai kandidatė vardu Luiza, buvo pakviesta į darbo pokalbį Virgin Media. Jos kvalifikacija buvo itin žema ir ji nesitikėjo būti pakviesta į puikia reputacija garsėjančios kompanijos darbo pokalbį. Visgi, Luizos patirtis interviu metu neatitiko jos lūkesčių. Pirmas įmonėje ją pasitikęs žmogus  – niūri administratorė. Interviu metu personalo specialistė išėjo pasikalbėti telefonu, o grįžusi pasakė, kad jau išgirdo viską, ką jai reikėjo išgirsti. Po darbo pokalbio Luiza atsisakė savo kaip Virgin Media klientės abonento ir perėjo pas konkurentus. Savo seserį perkalbėjo padaryti tą patį.  Jos asmeninė patirtis ir lūkesčiai neatitiko įmonės kuriamo įvaizdžio.

Beveik 20 proc. Virgin Media kandidatų, kurie per darbo pokalbius sulaukia neigiamo atsakymo, yra jų klientai. Pasidomėjus, koks šių klientų NPS indeksas, t.y. kiek jie linkę rekomenduoti šią kompaniją, paaiškėjo, kad didžioji dalis yra neigikai, kurie vertina įmonę neigiamai ir nėra linkę jos rekomenduoti.

Paskaičiavus, kad iš 123 000 kandidatų, nepraėjusių į tolimesnius atrankos etapus, 6 procentai atsisako Virgin Media paslaugų. Prarastų klientų metinė prarandama suma – 5 mln. svarų. [LinkedIn]

Interviu metu kalbėkite apie karjerą, o ne pareigybę

Talentus sunku sudominti pareigybių aprašyme pateiktų kriterijų išvardinimu. Interviu metu kalbėkite apie karjeros galimybes, pozicijos svarbą, iššūkius ir perspektyvas. Turėdami gerą patirtį atrankų metu, stiprūs kandidatai labiau susidomės tiek siūloma pozicija, tiek kompanija.

Grįžtamasis ryšys

Dažnu atveju, skambučio metu kandidatui padėkojama už pokalbiui skirtą laiką, informuojama, kad jam puikiai sekėsi, bet buvo pasirinktas kitas kandidatas. Tipinė situacija, kurioje mes visi buvome. Daug sudėtingiau pateikti grįžtamąjį ryšį ir įvardinti, dėl kokių kompetencijų tinkamumo buvo abejojama, ką tinkamo turėjo pasirinktas kandidatas.

Pasidalindami grįžtamuoju ryšiu pagerinsite kandidato patirtį bendraujant su jumis ir suteiksite jam galimybę tobulėti. Talentai nuolat siekia investuoti į savo kompetencijų tobulinimą. [LinkedIn]

Grįžtamasis ryšys apie atrankos procesą

Informacijos apie tinkamai atrinktų kandidatų svarbą daugėja. Atliekami tyrimai, skaičiuojama, kiek įmonės praranda, atrinkus netinkamą kandidatą. Surasti ir pritraukti talentus darosi vis sudėtingiau. Vienas iš būdų gerinti kandidatų patirtį, klausti jų nuomonės, kaip jie vertina atrankos procesą. Kurdami darbdavio ar profesionalaus personalo atrankos specialisto reputaciją, atsižvelkite į tai, kokias stipriąsias ir tobulintinas sritis įvardina talentai.

Asmeninis dėmesys

Bendraudami su kandidatais jūs bendradarbiaujate. Netgi žinodami, kad jūs atstovaujate darbdavio interesus, jie jumis pasitiki. Jeigu darbdavio atsakymas yra neigiamas ir jums reikia pranešti šią nemalonią žinią, nerašykite atsakymo raštu. Nežinia, kada jums gali prireikti ieškoti šio kandidato, tad palikite profesionalaus specialisto įspūdį.

Aprašykite atrankos procesą

Siekdami pagerinti kandidatų patirtį imkitės dar vieno žingsnio – aprašykite atrankos procesą kompanijos interneto svetainėje. Tokiu būdu suvaldysite kandidatų lūkesčius ir palengvinsite jų pasiruošimą darbo pokalbiui. „Google“ savo svetainėje turi skiltį How we Hire . „McKinsey & Company“ savo svetainės temoje We want you to succeed , pateikia naudingos informacijos besiruošiantiems darbo pokalbiui. [LinkedIn]

 

foto: analyticsinhr

Viena mintis apie „Kandidatų patirtis atrankų metu“

  1. Labai įdomu, tik realybė yra kita. Pavyzdžiui kandidatai sulaukę virš 45 metų amžiaus iš vis nėra kviečiami į pokalbius. Darau išvadą, Lietuvos darbo rinkoje patirties niekam nereikia, nes už patirtį reikia mokėti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.