Darbo rinkos tendencijos ir praktikos

Be abejonės, tinkamų darbuotojų paieška, pritraukimas ir talentų išlaikymas išlieka viena svarbiausių darbo rinkos tendencijų. Didžiausi rinkos dalyviai konkuruoja dėl tų pačių specialistų ir aukščiausio lygio darbuotojų.

Svarbiausios darbuotojų kompetencijos

Vis daugiau įmonių ieško plataus profilio darbuotojų. Iš personalo specialistų tikimasi verslo procesų supratimo, iš marketingo specialistų – IT žinių. Iš darbuotojų tikimasi nestandartinių sprendimų, auga bendradarbiavimo tarp padalinių svarba. Gebėjimas bendradarbiauti, siekiant bendrų tikslų, svarbi šių dienų kompetencija reikalinga darbdaviams.

Komunikacija tampa ne tik aukščiausio lygio vadovams reikalinga kompetencija. Įtaigiai ir aiškiai pateikiamas turinys tampa svarbus beveik visų padalinių darbuotojams.

Darbuotojų paieškoje ne visose srityse realu surasti visas reikalingas žinias turinčius darbuotojus, dažniau susiduriama su tokių darbuotojų trūkumu. Suprasdami rinkos situaciją, darbdaviai darbo skelbimuose pateikia ne reikalavimą turėti konkrečių žinių, o pozityvaus ir atviro požiūrio svarbą, noro mokytis reikalavimą ir patys apsiima apmokyti naują įmonės darbuotoją. [Humanresourcetoday.com]

Darbdaviai ieško darbuotojų, turinčių skirtingų sričių kompetencijų, sugebančių keistis kartu su besikeičiančiomis technologijomis, vartotojų įpročiais ir rinkos tendencijomis. Ieškoma darbuotojų, gebančių lengvai prisitaikyti prie dinamiškos aplinkos ir nuolatinių pokyčių. Prognozuojama, kad dažnai atnaujinamos ar keičiamos kompetencijos (ang.k. – re-skilling) bus normali praktika šios kartos darbuotojams. [Shrm.org]

Darbo rinkos tendencijos Didžiojoje Britanijoje

Nėra iki galo aišku, kaip Brexit įtakos darbo rinką Didžiojoje Britanijoje ir Europos Sąjungoje. Finansiniai centrai perkelia padalinius iš Didžiosios Britanijos į kitas valstybes. Emigrantams išvykus iš šalies, gali pritrūkti darbo jėgos, darbdaviai bus privesti kelti atlyginimus.

Didžiojoje Britanijoje svarbi tema – nevienodi vyrų ir moterų atlyginimai. Technologijos įtakoja augančias nuotoliniu būdu atliekamo darbo apimtis. Taip pat įdarbinimo procese pradėjo dalyvauti botai, skaitantys ir atrenkantys kandidatų CV. Be visų išvardintų temų didžiausiu HR specialistų iššūkiu išlieka darbo produktyvumas. [Ciphr.com]

Darbuotojų atranka ir išlaikymas Harrods

Svarbi Harrods darbuotojų išlaikymo dalis – DNR identifikavimas. Nustatyta, kokie esminiai bruožai būdingi geriausiems Harrods mažmeninės prekybos darbuotojams. Būtent geriausiems darbuotojams būdingų ieškoma vykdant naujų darbuotojų paieškas.

Siekdami sumažinti mažmeninės prekybos darbuotojų rotaciją, Harrods pakeitė valdymo struktūrą, pagerino privilegijų ir darbuotojų skatinimo sistemą. Taip pat palengvino procesą, pagal kurį darbuotojai gali išsakyti savo nusiskundimus ar pageidavimus jiems rūpimais klausimais.

Darbuotojų mokymai McDonald‘s

McDonald‘s turi nusistovėjusią darbuotojų pritraukimo ir išlaikymo programą. Programoje daugiausiai dėmesio skiriama darbuotojų apmokymui, suteikiant reikalingų žinių tiek tiesioginiame darbe, tiek darbuotojui keičiant poziciją kompanijos viduje.  Paruošiami universalūs darbuotojai, lengviau užpildomos laisvos pozicijos. McDonald‘s įkurtas Mėsainio Universitetas  (ang. k. – Hamburger University) daugiausiai dėmesio skiria darbuotojų apmokymui ir lyderystės ugdymui. [KPMG]

 

[foto: mashable.com]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.