Žvelgiant į ateitį, socialiniai profesionalų tinklai ir pasyvių kandidatų paieška įvardinami kaip pagrindinės personalo paieškos sritys. Tikimasi, kad daugės įmonių, investuojančių į savo kaip darbdavio įvaizdžio kūrimą, taip pat didės dėmesys rekomendacijoms. Didžiausias iššūkis kompanijoms, kurios nori būti talentų lyderėmis – sukurti ir išlaikyti santykius su kandidatais, partneriais, darbuotojais [šaltinis: LinkedIn].
Tradiciniai personalo paieškos būdai vs socialiniai tinklai
Tradiciniais personalo paieškos ir atrankos būdais įpratusioms naudotis įmonėms ateis laikas koreguoti HR strategijas, ir ypač požiūrį. Socialiniuose tinkluose galioja kitos žaidimo taisyklės. Svarbiausia iš jų – domėtis, kas rūpi potencialiems kandidatams ir duoti jiems kokybišką turinį. Teks mąstyti, kas potencialiems kandidatams aktualu ir kokia “kalba” su jais kalbėti:
- Ieškokite, kuris socialinis tinklas pritraukia daugiausiai potencialių jūsų kompanijos kandidatų. Skirkite daugiausiai laiko ir pastangų sukurti įdomų turinį būtent šiuose tinkluose.
- Kokybiškas turinys jūsų kompanijos svetainėje ar Facebook profilyje – gera priežastis potencialiems kandidatams sekti jūsų įmonės naujienas.
- Video turinys darosi kasdien vis populiaresnis. Specifinėms pozicijoms sukūrę video turinį, juo galėsite pasidalinti tiek įmonės tinklapyje, tiek socialiniuose tinkluose.
Iš 3,4 mlrd. interneto vartotojų, 2.3 mlrd. naudojasi socialiniais tinklais [šaltinis: com.score].
Socialinių tinklų skirtumai
Darbdavių reputacija, darbuotojų įsitraukimas, personalo paieška socialiniuose tinkluose, skaidrumas, Y karta – visi šie terminai yra tarp dažniausiai minimų HR tendencijų.
Aktyviai darbo ieškantys kandidatai vis dažniau pasitikrina socialiniuose tinkluose ir internete pasiekiamą informaciją, apie darbdavį prieš priimdami darbo pasiūlymą. Toli gražu ne dažna įmonė gerina savo kaip darbdavio įvaizdį, investuodama į turinio kūrimą socialiniuose tinkluose.
Žinojimas, ko reikia skirtingose srityje dirbantiems talentams, diferencijuota paieška skirtinguose kanaluose, gali būti jūsų privalumai vis stiprėjančioje konkurencijoje medžiojant talentus.
BI Intelligence analizuoja Facebook ir jiems priklausančius socialinius tinklus (Instagram, WhatsApp, Messenger, Snapchat), taip pat Twitter ir LinkedIn. Šioje ataskaitoje LinkedIn įvardinamas kaip mažiausiai efektyvus, siekiant vartotojų įsitraukimo (ang.k.: LinkedIn is least effective in getting users to engage). Po Facebook, LinkedIn turi antrą didžiausią vartotojų bazę (ang. Unique digital population), bet jų vartotojai praleidžia mažiausiai laiko šiame tinkle, t.y. vidutiniškai 17 minučių per mėnesį. Po to, kai Microsoft įsigijo LinkedIn visi laukia naujienų ir gerėjančių šio profesionalus vienijančio tinklo rezultatų [šaltinis: Company Releases, BI Intelligence Estimates].
Socialinių tinklų vartotojų skaičius Lietuvoje
LinkedIn – 222.000
Facebook – 1.240.000
Twitter – 107.000
Socialinių tinklų vartotojų skaičius Latvijoje
LinkedIn – 146.700
Facebook – 500.000
Twitter – 171.000
[šaltinis: We are resource central].
Tendencijos Baltijos šalyse
Baltijos šalių apžvalgoje Keith Robinson, Didžiojoje Britanijoje leidžiamo bene populiariausio HR žurnalo įkūrėjas, dirbęs CVOnline 2005 – 2008 m., teigia, kad Baltijos šalyse, Centrinėje ir Rytų Europoje, Balkanų valstybėse spausdinta media išlaiko dominuojančias pozicijas.
Asmeninės rekomendacijos turi stiprias pozicijas darbuotojų samdymo srityje. Dažnai rekomendacijos suprantamos kaip šeimos ar pažįstamų rate pasidalinama informacija.
Darbo skelbimų portalai išlaiko pagrindines pozicijas personalo samdymui.
[šaltinis: In A Regional View, Baltic Region, Keith Robinson, Our Authors by Keith @ Resource Central6th January 2015]
Tendencijos ir kryptys
Netgi jeigu tradiciniai darbo paieškos portalai dominuoja rinkoje, svarbu pastebėti naujas tendencijas ir laiku adaptuoti savo kompanijos HR strategijas ir metodus:
- 79% ieškančių darbo yra linkę naudoti socialinius tinklus darbo paieškai.
- 86% žmonių pirmus 10 savo karjeros metų yra linkę naudoti socialinius tinklus darbo paieškai.
- 45% ieškančių darbo teigia, kad naudojasi mobiliais įrenginiais darbo paieškai bent kartą per dieną.
- 90% iš Fortune 500 kompanijų interneto puslapių nėra pritaikyti mobiliems įrenginiams.
- 41% Baby Boomers kartos atstovų teigia, kad turėtų bent 5 metus dirbti pas darbdavį prieš svarstant apie naujo darbo paeiškas. Tik 13% Y kartos (gimusių 1980 – 1995 m.) atstovų sutinka su šiuo teiginiu. [šaltinis: Glassdoor ]
Apibendrinant, LinkedIn yra didžiausias profesinis socialinis tinklas. Puikiai tinka sužinoti apie būsimo darbuotojo patirtį. Tačiau, siekiant pritraukti talentus, įmonės turėtų daugiau skirti dėmesio kitiems socialiniams tinklams, ypač komunikacijai apie įmonę Facebook tinkle.
[foto: tes.com]