Situacijų, kada verta apsvarstyti bendradarbiavimą su išorinės personalo atrankos (ang.k.: headhunting) kompanija, būna įvairių. Šiame straipsnyje paminėsiu keletą iš savo darbinės patirties sukauptų argumentų, kodėl verta samdyti išorinę personalo atrankos („galvų medžiotojų“) kompaniją.
- Vadovai, užsakantys paieškos ir atrankos paslaugą pas profesionalą taupo savo laiką. Paskaičiavome, kad vadovas pats ieškodamas darbuotojo sugaišta 5-7 kartus laiko daugiau, nei tai daro patyręs atrankos darbuotojas.
- Profesionalus „galvų medžiotojas“, susipažinęs su kliento organizacijos kultūra, pristato tik tuos kandidatus, kurie atitinka ir formalius, ir „minkštuosius“ (soft) kriterijus, t.y. tinka organizacijos kultūrai. Tokiu būdu taupome klientų laiką.
- Atrankos specialistai, verbuodami kandidatus klientui, gali susisiekti ir su dirbančiais tose organizacijose, iš kurių pats klientas verbuoti negali dėl susitarimų ar kitų priežasčių. Šio mėnesio pavyzdys, klientas pats nurodė, kurį kandidatą verbuoti iš kaimyninės įmonės.
- Kandidatas renkasi ne tik organizaciją, atsakomybes, bet ir vadovą. Profesionalus atrankos specialistas, operatyviai surinkdamas kandidato grįžtamąjį ryšį po susitikimo su vadovu, pateikia vadovui „pilnesnį“ vaizdą. Prieš kelis mėnesius turėjome atvejį, kai interviu su vadovu metu kandidatas jau tarėsi dėl kitų atrankos etapų, tačiau pasikalbėjęs su atrankos specialistu paatviravo, jog vadovas jam pasirodė per daug „pushy“ ir su juo nenorėtų dirbti.
- Atrankos kompanija gali verbuoti kandidatus, kurių pats darbdavys negali pasiekti dėl kandidato nuostatų. Pavyzdžiui, kandidatas nėra palankiai nusiteikęs įmonės atžvilgiu ir nesidomi įmonės skelbiamomis laisvomis darbo pozicijomis. Prieš savaitę mūsų klientas sutarė su kandidate pirkimų pozicijai, kuri, kaip prisipažino, net neskaitė mūsų kliento atvirų skelbimų manydama, jog toje įmonėje dirbti nenorėtų.
- Personalo atrankos kompanijos turi didelę kandidatų, personalo specialistų, samdančių kompanijų vadovų duomenų bazę. Ypač didelę mūsų darbo dalį sudaro susitikimai, dalyvavimas seminaruose, konferencijose, asociacijų veikloje . Nuolat atsinaujinam esamus kontaktus, užmezgam naujus. Networking – nuolatinė mūsų veikla. Tokiu būdu bendraujam ir su personalo specialistais įmonėse ir vadovais, žinom jų aktualijas ir poreikius. Tiek ir stebime specialistų ir vadovų rotaciją rinkoje.
„Teigiama, kad šiuo metu darbo skelbimų dėka pavyksta pritraukti tik 10-15% kandidatų, o didžioji jų dalis surandama kitais būdais. Tačiau darbo skelbimo publikavimas darbo paieškų portaluose išlieka vienas iš būtiniausių komunikacijos apie laisvą darbo vietą būdų.“ [Šaltinis: cv.lt]
- Personalo atrankos ir paieškos kompanijos operatyviai padės sudaryti išsamų, būsimo darbuotojo darbą atspindintį darbo aprašą, pagal jį paruoš profesionalų darbo skelbimą.
Mano asmeninis patarimas – rinkitės tokią personalo atrankos (headhunting) kompaniją, su kurios darbuotojais jums patinka dirbti ir jų darbu pasitikite. Nėra nei per mažų įmonių, nei per didelių. Yra specifinės situacijos, poreikiai ir jų sprendimai. Aš pati nuolat jaučiu alkį naujoms pažintims su kandidatais, kompanijomis ir sprendžiu kiekvieną situaciją individualiai.
Renata Vielavičienė, MB „HR Guide“ įkūrėja ir savininkė