Vadovų kompetencijos. Kas pasikeitė pandemijos metu?

Kompetencijos – tai individualios žinios, gebėjimai, įgūdžiai, požiūris, emocijos, kurių reikia skirtingose pozicijose dirbantiems darbuotojams tam, kad būtų pasiekti jiems keliami tikslai. HR specialistams sukurtas SHRM kompetencijų  modelis, kurį sudaro 9 pagrindinės kompetencijos:

· HR žinios (Human Resource Expertise)

· Santykių valdymas (Relationship Management)

· Konsultavimas (Consultation)

· Lyderystė (Leadership and Navigation)

· Komunikavimas (Communication)

· Kultūrinis efektyvumas (Global and Cultural Effectiveness)

· Etika (Ethical Practice)

· Kritinimas vertinimas (Critical Evaluation)

· Verslo išmanymas ir nuovoka (Business Acumen). [SHRM]

Ar Covid – 19 pandemija pakeitė vadovų kompetencijas?

Ar pandemija pakeitė įmonių darbo organizavimą ir mūsų supratimą apie vadovų, ypač lyderių, vaidmenį?

Pasak Gallup:

Pandemijos pradžioje tik 39% darbuotojų sutiko su teiginiu, kad vadovybė turėjo aiškų veiksmų planą.

Pusė respondentų teigė, kad nuotoliniam darbui buvo pasiruošę gerai.

Tik 48% darbuotojų teigė, kad gaudavo informaciją iš vadovų apie tai, kas vyksta organizacijoje.

48% labai sutiko, kad organizacijai rūpėjo jų gerovė. [Gallup]

Vadovų kompetencijų gerinimui erdvės netrūksta. Patys vadovai, akis į akį susidūrę su nauja  realybe, pastebėjo, kad tenka mokytis naujų įgūdžių ir kompetencijų.

Gebėjimas vadovauti hibridinėms komandoms

Didžiausias pokytis komandos darbo organizavime įvyko karantino metu, kai darbuotojai iš biurų išsikraustė namo ir pradėjo dirbti nuotoliniu būdu. Po neilgo sugrįžimo vasarą, rudenį vis daugiau dirbama pamainomis, derinant nuotolinį darbo organizavimą su darbu ofise.

Didžiosios kompanijos: Mondelez, Barclays, Nationwide 98% dirbo nuotoliniu būdu. Dabar kalbama apie darbuotojus, kurie nuolat dirbų iš namų, t.y. nuotoliniu būdu, būtų sukurtos hibridinės komandos.

Dalis hibridinės komandos narių nuolat dirbtų nuotoliniu, kita dalis – ofise. Tokio organizavimo populiarumas – natūrali pandemijos pasekmė, o tuo pačiu nauja mūsų realybė.

Kokių kompetencijų reikia sėkmingam vadovo darbui?

Nuotolinio darbo atskaitomybė

Sėkmingam darbo organizavimui tenka kuo anksčiau suformuluoti kriterijus, ko vadovai tikisi iš nuotoliniu būdu dirbančios komandos, kaip bus organizuojamas darbas, susirinkimai, prisijungimai ir kita. Ar yra aiškūs rodikliai, kaip bus matuojamas dienos, savaitės rezultatas?

Konfliktų valdymas

Derinant darbą ofise ir namuose, natūralu, kad komandoje kyla nesutarimų, nesusikalbėjimų, kuriuos tenka spręsti. Numatyti procesus, kurie tiktų ir dirbantiems namuose, kad darbas vyktų sklandžiai, nekiltų neaiškumų ir nesusipratimų – viena iš vadovų atsakomybių.

Efektyvi komunikacija

Efektyvi komunikacija – viena iš vadovui būtinų kompetencijų, kuri dažnai būna nuvertinta ir užkasta po rutininių darbų gausa, ataskaitų stebėjimu ar kasdienių gaisrų gesinimu. Kaip pasiekti, kad ir ofise, ir nuotoliniu būdu dirbančius darbuotojus pasiektų ta pati informacija? Tam reikia nemažai vadovų lankstumo ir technologijų panaudojimo. Be darbinės informacijos ne mažiau svarbu palaikyti bendrą darbingą komandos nusiteikimą, gerą atmosferą ir bendrumo jausmą.

Technologijos ir jų panaudojimas

Ne visos organizacijos buvo pasiruošusios vienodai. Kai kurie verslai turėjo viską atlikti nuo pradžių, išmokti dirbti su naujomis programomis ir platformomis.

Vadovui technologijų naujovių išmanymas tapo būtina ir neišvengiama kompetencija. 37% vadovų teigia, kad vienas pagrindinių prioritetų jiems tapo technologijų įdiegimas, siekiant pagerinti nuotolinio darbo kokybę, tame tarpe IT infrastruktūros gerinimas.

Empatija

Staigus pasikeitimas, įvykęs dėl Covid – 19 pandemijos, karantino įvedimas pareikalavo finansinių resursų daugelyje įmonės valdymo sričių. Tai turėjo įtakos psichologiniam tiek vadovų, tiek darbuotojų gerbūviui.

Gallup atliekamų tyrimų duomenimis, dėl stipriai išaugusio darbo krūvio ir prisidėjusių papildomų šeiminių darbų ir atsakomybių dalis darbuotojų jautė perdegimo sindromą. Prisidėjo neapibrėžtumas darbe, komunikacijos trūkumas iš vadovų ar neapibrėžta įmonės finansinė padėtis. [HRCsuite]

Empatiško vadovavimo stiliaus svarba dar kartą išaugo ir tapo kaip niekad aktuali. Empatija – lyderio kompetencija, kuri gali padėti krizės metu lanksčiai reaguoti ir nukreipti savo darbuotojus tinkama linkme, išvengiant nesėkmių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.