Kaip sudominti galvų medžiotojus (ang.: Headhunter)?

Headhunteriai (liet. „galvų medžiotojai“) turi tai, ko neturite jūs: informaciją iš jūsų potencialaus darbdavio apie laisvas pozicijas, apie kurias galbūt niekada nebus paskelbta viešoje erdvėje. Kaip sudominti headhunterius ir sužinoti apie neskelbiamas geidžiamo darbdavio pozicijas. Ką jūs galite padaryti?

Jorg Stegemann, daugiau nei 25 metus su tarptautinėmis korporacijomis Prancūzijos ir Vokietijos rinkose dirbantis headhunteris, CEO, straipsnių autorius, kurio straipsniai ir interviu nuolat skelbiami Forbes, BBC, CNN, Reuters, dalinasi 7 patarimais, kaip jūs galite sudominti headhunterius.

Pasiruoškite

Ar jūsų kompetencijos ir patirtis išsiskiria iš bendros kandidatų masės? Būkite realistiški ir kritiški vertindami savo savybes, bet nenustumkite į šalį savo ambicijų. Jeigu jums trūksta tam tikrų kompetencijų, eikite tobulintis. Yra gerų mokymo programų kiekvienai darbo sričiai. Išsirinkite ir pagilinkite savo žinias.

Galioja taisyklė: jeigu reikšmingesnius mokymus baigėte daugiau nei prieš 10 metų, būtinai pasidomėkite, kaip atnaujinti savo išsilavinimą, pagilinkite ar praplėskite kompetencijų sritis.

Rinkdamiesi tobulinimosi sritis, nepamirškite, kaip įrašas atrodys jūsų LinkedIn profilyje ar CV.

Pavyzdžiui nuotoliniai Feng Shui kursai ar „Pokyčių valdymas organizacijoje“ – kas padarys geresnį įspūdį? Negalite sau leisti studijuoti prestižiniuose universitetuose? Pasidomėkite Coursera siūlomais žymių universitetų nuotoliniais mokymais, siūlomais nemokamai.

Tapkite matomi

Išsiskirkite iš minios ir tapkite matomi. Siekiant, kad jus surastų, jūs turite tapti matomi tiek gyvai, tiek ir socialiniuose tinkluose ar internete. Paruoštas LinkedIn profilis, Facebook be nereikalingų nuotraukų ir komentarų, straipsniai ar komentarai spaudoje. Žinoma, matomumą tik nuotoliniu būdu sukurti nėra lengva. Ar prisimenate, kada paskutinį kartą dalyvavote networking‘o renginyje? Susiraskite temas, sritis, kurios jums yra įdomios. Gali būtų verslas, alumni, sportas ar kitų organizacijų veikla. Tokio pobūdžio renginiuose lankosi headhunteriai. Užmegzkite kontaktus, apsikeiskite vizitinėmis kortelėmis.

Būkite reikšmingi

Gerai yra būti matomiems, bet dar geriau – reikšmingiems. Šis punktas – apie jūsų asmeninį brand‘ą, jūsų asmeninę marketingo strategiją arba, jeigu norite, asmeninį pardavimo veiksmų planą. Domėtis ir lankyti seminarus ar konferencijas yra gerai, bet didesnę vertę sukurs aktyvus dalyvavimas diskusijoje, klausimų uždavimas renginio pranešėjams. Garantuotai mažiausiai 3 žmonės, prieis jus pakalbinti kavos pertraukėlės metu, jeigu klausimai buvo aktualūs. On-line dalinkitės reikšmingu turiniu LinkedIn, dalyvaukite diskusijų forumuose, rašykite blog‘o straipsnius. Parodykite, kas jums svarbu ir pozicionuokite save, kaip turintį ką pasakyti specialistą. Su kuo norite, kad žmonėms asocijuotųsi jūsų vardas? Aš dažniausiai dalinuosi karjeros valdymo temomis. Ir visi žino, ko dažniausiai tikėtis iš manęs LinkedIn.

Būkite ekspertai

Kokiose srityse jūs esate ekspertas? Įsivardinkite sritį, kur jūs esate geriausias ir visais įmanomais būdais (online ir gyvai) kurkite matomo eksperto vardą.

Jeigu mes nepaskambiname, paskambinkite jūs

Jeigu mes jums nepaskambiname, skambinkite jūs. Kas yra 3 geriausi headhunteriai, kurie specializuojasi būtent jūsų srityje ar dirba su įmonėmis, kurios jus domina? Kokios HR įmonės suras jums geriausią darbdavį? Jeigu neturi atsakymo, pasidomėkite. Google it. Susisiekite su sudominusiomis agentūromis ar asmenimis. Išsiskiriantis LinkedIn pakvietimas, nuoroda į rekomendavusį asmenį, bendri pomėgiai – tai nuo ko galite pradėti mezgant naujus kontaktus.

Bendraukite su headhunteriais kaip su sau lygiais

Bendraujant su headhunteriais, laikykitės visų networking‘o taisyklių – pirma duokite, paskui – prašykite. Jeigu susipažinote su HR paieškų profesionalu, nereiškia, kad jis iškart jums turi surasti darbą svajonių kompanijoje. Dalinkitės savo srities naujienomis, rekomenduokite specialistus, rekomenduokite agentūrą ar headhunterį. Aš geriausiai prisimenu tuos kandidatus, kurie rekomendavo man įdomius specialistus.

Būkite geras

Kad žmonės jus mėgtų, tiesiog būkite malonus, geras, sąžiningas. Jeigu jūs nepatiksite žmonėms, jie apie jus negalvos ir juolab nerekomenduos. Šis punktas gan paprastas, ar ne?

Šie 7 patarimai gal ir ne iškart sudomins headhunterius ir padės tobulos darbo pozicijos paieškose. Bet tikrai padės jums tapti labiau matomu. Svarbu, kad išliktumėt savimi, o mes prisidėsime prie jūsų karjeros augimo.

Parengta pagal Jorg Stegemann straipsnį Kennedy Executive SAS Paris.